Pierwsze kroki

Witam wszystkich w pierwszym wpisie dotyczącym gry “Ścieżka Wody”.

Celem tych wpisów jest pokazanie jak nasza gra zmienia się w czasie, lecz jako iż wcześniej się niczym nie dzieliłem, to może najpierw zacznę od samego przedstawienia koncepcji gry:

W grze sterujemy glutem, który poszukuje sensu swojego istnienia~

Zamiast chodzić, możemy się toczyć i kleić do różnorakich powierzchni. Im większa część ciała gluta czegoś dotyka, tym szybciej i zwinniej potrafi się on poruszać.

Nie potrafi on skakać w tradycyjny sposób (no w końcu nie ma nóg), ale rampa i trochę pędu i problem rozwiązany~


Glut i Stworek; pierwsza postać, którą spotkamy w grze.

Glut potrafi wchłaniać płyny (najczęściej wodę), którą przechowuje w swoim ciele (co widać na powyższym obrazku). Może on ją przenieść, wrzucić gdzieś, bądź zachować by być większy. W niektórych przypadkach posiadanie wody może mu też uratować życie~


Zamarznięty glut i 2 kostki lodu, które stworzył.

Ponadto istotną umiejętnością gluta jest możliwość zmiany w lód, lub parę. Jako lód, glut nie może się ruszać, ale utracona kleistość sprawia, iż ta forma dużo lepiej zachowuję pęd i ślizga się po wszystkich powierzchniach. Dodatkowo będąc w tej formie, możemy wykorzystać zebrany płyn do utworzenia kostki lodu (jak na powyższym obrazku). Może się to przydać do rozwiązania niektórych zagadek.


Po zmianie w parę, glut potrafi powoli szybować, a w niektórych miejscach nawet wznosić się w górę.
Jeżeli glut ma ze sobą trochę jakiegoś płynu, to może go użyć, aby wzlecieć trochę wyżej (lub szybciej spaść, w zależności od decyzji gracza).


I to w zasadzie tyle~
Następnym razem może faktycznie opowiem coś o samym procesie tworzenia gry 😀

Dodaj komentarz